Frakt och returer
Vi gör alltid vårt bästa med att försöka tillhandahålla väldigt bra service och snabba leveranser. Vi använder oss av Schenker för bästa service.
Schenker Ombud
Paketet skickas till ditt närmsta utlämningsställe (vanligtvis en matbutik, spelbod eller liknande). Du blir sedan aviserad via SMS var paketet ligger och hur du hämtar ut det.
Paketet ligger kvar på utlämningsstället i 14dagar, löser du inte ut ditt paket inom denna tiden är vi tvungna att debitera dig 250kr för för att täcka frakt, returfrakt samt administration.
Om du har handlat via faktura justeras beloppet till 250kr på befintlig faktura för dig att betala in. Vid direktbetalning, så som kort, Swish och bankbetalning, återbetalas allt utom 250kr inom 1-3 bankdagar.
Glöm inte att ditt paket är personligt och du måste därför legitimera dig för att hämta ut ditt paket.
Ditt paket skickas per automatik till ditt närmsta Schenker utlämningsställe.
Vi har ingen möjlighet att ändra och/eller flytta paket efter de har blivit skickade utan måste få information om detta önskemål innan eller direkt i samband med att du gör din beställning, invänta alltid vår bekräftelse på att vi mottagit ditt önskemål.
Vi har en fast fraktavgift på 79kr inkl. moms vid köp under 1000:- oavsett storlek på din beställning.
Din order kan komma att delas upp i flera leveranser, detta för en säkrare leveransgång till dig.
Leveranstid
Leveranstiden är normalt 2-6 arbetsdagar.
Vi skriver ut en beräknad leveranstid på alla våra artiklar och den leveranstid som uppges på hemsidan är alltid beräknad på arbetsdagar och första arbetsdagen är dagen efter du gjort din order.
Alla beställningsvaror kommer att skickas direkt de inkommer till oss, vid lång leveranstid kommer det att meddelas vid köpet.
Retur
Skulle en retur vilja göras ber vi er att maila vår kundtjänst på hello@bulbly.se så förser vi er med en returfraktsedel. Du står själv för returfrakten på 129kr vid öppet köp och detta kommer dras av på återbetalningen efter granskad retur.
Observera att en returfraktsedel avser 1st kolli. Ska du returnera mer än 1st kolli måste du beställa en returfrakt per kolli.
Finns det synliga skador på godset måste du anmäla detta till transportören när du tar emot godset.
Saknad leverans
Tyvärr händer det ibland att paket kommer på villovägar hos vår speditör.
När ditt paket skickas från oss skickar vi även ut ett mail med en spårningslänk där du kan följa ditt paket. Skulle du inte fått ditt paket inom några vardagar kan du maila till oss så att vi kan göra en sökning hos Schenker.
Om Schenker inte lyckas hitta det saknade paketet inom 30 dagar har du därefter rätt att anse det som förlorat och vi ersätter dig då med nya varor.
Priser
Alla våra priser på hemsidan är angivna i Svenska kronor och inklusive svensk moms (25%).
Pris för frakt tillkommer på alla beställningar för hemleverans dag/kväll, företagspaket och beställningar under 1000:- till ombud.
Alla beställningar på hemsidan måste göras av personer över 18 år eller med målsmans tillstånd.
Nyhetsbrev
I samband med din beställning och godkännande av våra villkor accepterar du att vi kan komma att skicka ut nyhetsbrev till dig.
Detta görs enbart av Bulbly genom samarbete med ett tredjepartsprogram för producering av nyhetsbrev.
Vill du inte ha nyhetsbrev från oss finns en länk i varje nyhetsbrev där du kan avregistrera dig.
Öppet köp
Vi erbjuder 30 dagars öppet köp på alla våra produkter.
Detta innebär att allt ni handlar på vår hemsida, kan ni i lugn och ro fundera hemma. Skulle ni inte vara nöjda med produkten, är det bara att kontakta oss för att skicka tillbaka varorna inom 30 dagar. Vi godkänner inte returer som görs efter dessa 30 dagar.
Vi betalar tillbaka hela summan, inkl eventuell frakt och fakturaavgift, du betalar bara returportot själv.
Viktigt att tänka på:
- Samtliga produkter ska ligga kompletta i sin obrutna originalförpackning.
- Ingen tejp och inga fraktetiketter får fästas på originalförpackningen, utan endast på ytteremballage.
Om dessa kriterier inte uppfylls, eller vid skadad originalförpackning eller om originalförpackningen saknas görs ingen återbetalning eller kreditering.
Observera att om du mottager en trasig låda vid leverans vänligen kontakta vår kundtjänst innan retur av ångrat köp görs.
-Varor som är skadade eller har blivit defekta pga oaktsamhet kommer inte att krediteras.
-Varor som återsänds till ombud mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Reklamation
Har du mottagit fel produkt? Fått en transportskadad eller defekt vara? Vi beklagar verkligen detta! Kontakta vår kundtjänst omgående, hello@bulbly.se så hjälper vi dig ställa allt tillrätta!
För att kunna genomföra reklamationen kommer vi med största sannolikhet att be dig maila foton till oss på det som är skadat eller trasigt. Skicka inte tillbaka något till oss utan att du kontaktat oss så vi kan hjälpa dig ersätta din felaktiga/trasiga vara! Skickar du tillbaka utan att kontaktat oss så ersätter vi dig inte för kostnaden av returfrakt.
Vid en reklamation ersätter vi varan med en reservdel eller en helt ny beroende på hur pass skadad varan är eller beroende på vad det är som inte fungerar. Detta kommer vi tillsammans överens om efter dialog med dig och leverantören. Ersättande reservdel eller vara skickar vi till dig helt kostnadsfritt.
Du kommer få bekräftat av vår kundtjänst hur du ska göra med den trasiga varan.
Önskar du inte få en ny vara/reservdel utan vill häva ditt köp så är det inte längre en reklamation utan blir då ett ångrat köp. Läs villkor för ångrat köp ovan.
Garanti
Vi lämnar garanti enligt konsumentköplagen. För mer info gå in på www.konsumentverket.se
Vi lämnar alltid 2 års garanti på alla våra produkter. Garantin gäller om någon vara, trots normal användning, skulle gå sönder. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar reparation av fabrikations- och materialfel. Kvitto skall kunna uppvisas vid garantianspråk. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Garantin täcker inte skador som våra produkter har orsakat eller kostnader som uppkommer vid installation och utbyte.
Force Majeure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Bulbly.se´s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Bulbly.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.